Przejdź do menu Przejdź do treści

Sesja pt. "Edukacja ekonomiczna" z udziałem ekspertów UE Katowice

Ostatni dzień XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego (9 maja 2024 r.) rozpoczęliśmy od debaty z udziałem JM Rektor prof. dr hab. inż. Celiny M. Olszak pt. "Edukacja ekonomiczna". Jej moderatorem był dr Bartłomiej J. Gabryś z Katedry Przedsiębiorczości. W rozmowie wzięli udział przedstawiciele biznesu, uczelni wyższych, a także uczeń liceum należący do Młodzieżowej Rady Miasta Katowice oraz student UE Katowice, przewodniczący organizacji AIESEC.

Gośćmi debaty byli:

  • JM Rektor prof. dr hab. inż. Celina M. Olszak;
  • Krzysztof Koj, dziekan Uniwersytetu WSB MERITO Chorzów;
  • Andrzej Mierzwa, 21 Concordia Polska;
  • Marek Rocki, członek Rady Fundacji Rektorów Polski;
  • Alicja Defratyka, ekonomistka;
  • Szymon Sidło, przewodniczący Młodzieżowej Rady Miasta Katowice;
  • Daniel Ciura, przewodniczący organizacji AIESEC.

Odnosząc się do tematu sesji i pytania o edukację ekonomiczną, JM Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach prof. dr hab. inż. Celina M. Olszak mówiła:

"Debata z udziałem akademików, ale i biznesmenów, i po prostu zwykłych ludzi, jest naprawdę potrzebna. Uważam, że wiedza ekonomiczna jest niezwykle ważna, ale równocześnie jest przez nas niedoceniana. Osobiście bardzo się cieszę, że rok 2024 został ogłoszony rokiem edukacji ekonomicznej. (...) Warto zadać teraz pytanie, gdy na to wszystko patrzymy, na ile ta wiedza ekonomiczna ma być głęboka w szeroko rozumianej edukacji. Bardzo się cieszę, że w szkole średniej został wprowadzony taki przedmiot jak przedsiębiorczość, który dzisiaj nazywa się biznes i zarządzanie. Daje on pewne podstawy młodym ludziom na temat szeroko rozumianej wiedzy ekonomicznej. Część tych osób na pewno wybierała kierunki ekonomiczne na takich uczelniach jak chociażby moja - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, gdzie młodzi ludzie mogą dalej zgłębiać tę wiedzę. Dzisiaj problemem jest również to, jak kształcić i jak przekazywać tę wiedzę ekonomiczną, czy wchodzić w szczegóły, egzaminować go chociażby z tego, jak podchodzić do inwestowania, czy też raczej nauczyć go takiego bardzo krytycznego myślenia. Mowa to o zdolnościach  szybkiego uczenia się, szybkiego oduczania się i znowu uczenia się, bo wiedza bardzo się zmienia, również ta ekonomiczna. A ona z kolei jest nam potrzebna - także do tego, abyśmy byli bardziej aktywni w debacie publicznej."

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3